6 najčešćih predrasuda o učenju fotografije putem online kursa

Online kurs - 6 najčešćih predrasuda o kursu

Prošlo je nešto više od 6 meseci od kako smo u Fabrici Fotografa pokrenuli grupne online kurseve fotografije. Iza nas je iskustvo rada sa polaznicima više grupa osnovnog online kursa fotografije, a stasava i druga generacija polaznika našeg višeg online kursa.

U kominikaciji sa zainteresovanima za online kurs, susreli smo se sa brojnim predrasudama kada je učenje fotografije online u pitanju. Neke od tih predrasuda su imali i naši polaznici, ali su nam uprkos njima ukazali poverenje, prihvatili da „rizikuju“ i upisali kurs.

Naši polaznici su se ubrzo uverili da su sve predrasude bile pogrešne i drago nam je zbog toga jer su se rešili stega koje ih ograničavaju da se fokusiraju na zajednički cilj – učenje fotografije. Upravo zato, u nastavku teksta se osvrćemo detaljnije na 6 najčešćih predrasuda sa kojima smo se susretali, kada je učenje fotografije putem online kursa u pitanju.

Želimo da kroz argumente ohrabrimo i druge ljubitelje fotografije, koji su rezervisani prema učenju fotografije na ovaj način, da se upuste u online foto avanturu.

Online kursevi su snimljene lekcije

Kod naših online kurseva nema unapred nasnimljenih lekcija, već snimamo živa predavanja, na kojima učestvuju svi polaznici iz grupe.

Svaki online čas se održava uživo putem zoom-a, bilo da su u pitanju praktični časovi na kojima se obrađuje neka konkretna tema, na bazi koje se formira foto-zadatak za tu nedelju, ili da se radi o kritičkim radionicama na kojima gledamo i analiziramo fotografije polaznika.

Analiziramo šta je moglo boje i kako doći do bolje fotografije, i to ne samo na tvojim, već i na fotografijama drugih polaznika.

Dvosmerna komunikacija je omogućena i mi je podržavamo i podstičemo. Ona polaznicima pruža mogućnost da se uključe i pitaju predavača šta god da ih zanima vezano za zadatak, fotografiju, njihovu ili od drugog polaznika. Svi čuju pitanja i odgovore koji daje predavač. Niko ne mora da se „lakta“ da bi postavio pitanje i dobio odgovor.

Svaki online – zoom čas se snima, posebno za svaku grupu, što omogućava polaznicima da ponovo poslušaju predavanje, podsete se datih sugestija i pravila, ili ga odsušaju u terminu koji se najviše uklapa u njihove dnevne obaveze.

Nema druženja među polaznicima jer je kurs online

Ne pijemo kafe, čajeve i limunade po kafićima svi zajedno kao grupa, ali se družimo na više načina. Nove tehnologije i društvene mreže su nam to omogućile, bez obzira koliko smo fizički udaljeni.  

Družimo se iz nedelje u nedelju na radionicama putem zoom-a, delimo iskustva, mišljenja, dogovaramo se oko realizacije zadataka, motivišemo i inspirišemo jedni druge.

Imamo Viber grupu za brze dogovore ili konsultacije kao i zatvorenu Facebook grupu, na kojoj polaznici postavljaju fotografije, komentarišu, pitaju sve što ih zanima i dobiju odgovore. Tu uglavnom nastavljamo komunikaciju između dve online-uživo zoom radionice.

Polaznici Online kursa fotografije, nakon završenog kursa, mogu da se priključe i Klubu ljubitelja fotografije Fabrike Fotografa, u okviru koga organizujemo razne aktivnosti kao što su foto-ekskurzije, izložbe, pripreme za razne konkurse i sl. 

Klub omogućava članovima da upoznaju druge Fabrikante iz raznih delova sveta, razmenjuju iskustva i čuju zanimljive priče drugih ljubitelja fotografije.

Facebook grupa Kluba ljubitelja fotografije je otvorena za sve polaznika Fabrike Fotografa koji žele da se priključe Klubu i ostanu u kontaktu sa Fabrikom i fabrikantima i nakon završenih kurseva, bez obzira da li se fotografijom bave iz hobija ili profesionalno.

Na online časovima, ali i putem Kluba ljubitelja fotografije, uživamo u kadrovima polaznika iz različitih delova Srbije (Beograda, Niša, Subotice, Novog Sada, Kragujevca, Kruševca…) ali i sveta (Austije, Novog Zelanda, Nemačke, Švajcarske, Hrvatske, Bosne, Holandije, Španije, Amerike, Grčke…).

Dosadašnja praksa nam kaže da je velika verovatnoća da na kursu bude više ljudi iz istog grada, kojima upravo ovaj kurs bude prilika da upoznaju neke zanimljive ljude sličnih interesovanja koje do sada nisu sreli. U tom smislu tokom kursa ohrabrujemo polaznike da se organizuju viđenje i zajedničko fotkanje.

Dosta mi je Zoom-a, ne mogu više da sedim kući ispred kompa

Razumemo da ljudima ne treba dodatno vreme na stolici i pred kompom pored vremena koje u istoj pozi provode na poslu.

Dobra vest je da je da se kurs, iako je online, uglavnom dešava napolju. Praktične radionice započinju kratkim predavanjem, a onda se uzima aparat u ruke i kreće u potragu za dobrim kadrovima.

Zadaci su tako koncipirani da se mogu obaviti bilo gde – ispred zgrade, u parku, pored obližnje reke… ali se često polaznike motivišu da se odvaže i krenu u neku malo dalju avanturu.

Dakle, sigurno je da polaznici našeg online kursa najmanje vremena provode sedeći za računarom, a predavanja mogu pratiti i sa telefona, dok sede u bašti omiljenog kafića ili na klupi u parku.

Bolje je uživo da idem u školu fotografije

Svaka varijanta i online i uživo, ima svoje prednosti i ograničenja, a naši argumenti za online kurs su više nego realni životni.

Istovremeno sa pohađanjem kursa dešava se i život, pa će se polaznicima može desiti da ne mogu da dođu na zakazani čas uživo iz različitih razloga, npr. moraju da ostanu duže na poslu, ili imaju predavanje na faksu, dete im se razbolelo… Ili da na isti kasne: kasni im prevoz, ne mogu da nađu parking… Logistički često zahtevno da se uvek usklade sa terminom, i ako propuste – nadoknade sve propušteno. 

Ako dolaze iz drugog grada na kurs, onda dodatno vreme i novac troše na putovanje.

Kod časova koji se održavaju na dogovorenoj lokaciji nema ni snimanja lekcija, nema reprize, nema vraćanja unazad da se podsetiš. 

Kroz grupe polaznika koje su već pohađale i završile neki od naših online kurseva fotografije, shvatili smo da im koncept online kursa pruža veću fleksibilnost, da im je jednostavnije da kurs uklope sa drugim svakodnevnim obavezama pa su time i rasterećeniji i opušteniji. 

Dodatno, treba imati u vidu da su polaznici koji prate online kurs sa različitih lokacija i imaju različite vremenske uslove za fotografisanje – negde je oblačno, negde sunce, negde leto, dok je negde zima.

To polaznicima online kursa omogućava da vide fotografije nastale pod različitim svetlom. Na ovaj način uče brže i više, što kod „klasičnog“načina održavanja kursa uživo nije slučaj, jer je cela grupa na jednoj lokaciji, u određeno vreme i svi imaju relativno iste uslove fotografisanja.

Super je online, ali ne i za kurs fotografije

Nijedan online kurs nije super, ako kod takvog kursa izostane podrška predavača, interakcija, saveti da se prvaziđu greške i izazovi na koje se naiđe.

Napredak, upeh i zadovoljstvo naših polaznika nam je važno, zato smo mi u Fabrici Fotografa okupljeni oko zajedničkog cilja – da naučimo naše polaznike da prave dobre fotografije, dobre kadrove, da oslobode kreativnost.

Na putu ka ostvarenju tog cilja pratimo i posvećujemo podjednaku pažnju svakom polazniku kursa.

Iako se kurs održava u grupi, pre početka svakog kursa dogovaramo nulti individulni foto čas na kome prolazimo podešavanje foto-aparata koji će polaznik korisititi na kursu. Objasnićemo koje dugme na aparatu za šta služi i to sve dok polaznik drži svoj aparat u rukama i barata njime.

Dakle, nećemo pričati uopšteno i dovesti polaznike u situaciju da se zbune jer je na njihovom aparatu nešto drugačije nego u tutorijalu, već ćemo ih voditi kroz podešavanje konkretnog modela aparata koji će koristiti za fotografisanje.

Ovaj nulti čas snimamo, pa polaznici imaju mogućnost da snimak pogledaju ponovo kada god im je to porebno.

Kod online kursa, predavač nije pored mene da mi pomogne i pokaže

Želiš li zaista da mentor stoji pored tebe i govori ti koji je kadar dobar, kako da podesiš blendu, brzinu okidača, misli umesto tebe?

Metodologija rada Fabrike fotografa je takava da i u kursevima uživo ne dajemo sve „na tanjiru“, već puštamo polaznike da uče putem pokušaja, jer smo se uverili da se na greškama svojim i tuđim najbolje učimo.

Na bazi datih smernica sa praktične radionice polaznici fotografišu po konkretnom zadatku, zatim analiziramo na kritičkim radinicama „greške“, dajemo sugestije šta može bolje i kako da se ispravi, da dobiju dobru fotografiju.

Važno nam je da polaznici steknu samopouzdanje, da oslobode sopstvenu kreativnost, da znaju da procene u zavisnosti od uslova kako da podese koji parametar kako bi dobili fotografiju kakvu žele. I kako da im vremenom to uđe u prste i rutinu.

Iskustvo nam je pokazalo da su polaznici koji su imali želju za istaživanjem i učenjem na sopstvenim greškama i trudili se da zadatke obave bez asistencija mentora sa kursa odlazli sa stabilnijim znanjem koje im je duže ostalo sveže.

Ali, ukoliko u toku rada procene da im je podrška neophodna, zabaguju i ne znaju kako dalje, nisu sami – imaju mogućnost da kontaktiraju predavača direktno sa fotkanja i dobiju pomoć u realnom vremenu.

Pozitivno iskustvo i zadovoljstvo polaznika nam je jako važno, zato smo posvećeno radili na tome da kreiramo online kurs fotografije koji će da pobedi sve predrasude. Sa ponosom možemo da kažemo da smo u tome uspeli i da uveliko uživamo u pravljenju dobrih kadrova širom sveta!

Može da ti bude interesantan i članak:

KURS FOTOGRAFIJE NE MOŽE DA SE ODRŽAVA ONLINE. STVARNO?

U ovom članku smo opisali naš put do koncepta Online kursa fotografije Fabrike Fotografa iza koga čvrsto stojimo i u koga verujemo!

Objavljeno: 18/03/2022